lördag 26 april 2008

Lämplig?



Okej, jag har en liten hang up på det här, men jag stör mig lite! Fick brev från pliktverket igår där det stod att man skulle fylla i en enkät på internet och visa om man är lämplig att göra lumpen. Först tänkte jag: "Oj nej, hoppas inte jag blir uttagen, det verkar ju inte särkilt kul!" Men mamma sa typ: "HAHAHA som att du skulle få göra lumpen!!! HAHA bästa skämtet ever! Dom skulle aldrig låta en transplanterad vara med!! HAHAHA"
Och då blir jag super trotsig och tänker: "Vadå?? Skulle inte jag kunna göra lumpen?? Är jag sämre än någon annan?? Jag ska minsann visa dom!! Jag ska tvinga dom att ha med mig på uttagningen och jag ska vara bäst av alla och jag ska vara starkast i hela militären och om det blir krig kommer dom böna och be om att jag ska vara general eller vad det kan tänkas heta och jag kommer vandra fyrtio mil om dagen genom öknen med min patrull och utkämpa krig för Sverige och alla transplanterade!"
Det blir alltid så, hade ingen sagt att jag inte kunde hade jag inte ens velat vara med och inte tänkt så mycket på det, men när någon säger att jag inte kan vill jag alltid bevisa motsatsen! Så nu ska jag skicka in enkäten i alla fall!
"Tjej på 17 år som är transplanterad och har sämre kondition och styrka än genomsnittet för hennes ålder. Äter medicin varje dag året runt och har även nersatt synförmåga. Hennes inställning till lumpen är att det är tråkigt och inte kommer ge något för framtiden."
Jag är så med!





1 kommentar:

erika sa...

Hahahahaha du är så rolig!!!! (på ett bra sätt) Så sööt! :D Fråga pappa vem han tycker är bäst på att springa av dig och mig??!! De skulle tycka det vore mer omöjligt för mig att göra lumpen! Men även om jag inte tvivlar på att du skulle bli den bästa millitären någonsin så vill jag inte att du ska vandra omkring i öknen med din armé.... verkar inte så roligt! Och så skulle jag sakna dig så! Kan du inte kämpa lite för transplanterade här hemma istället.. Jag kan säga att jag inte tror du kan rida dressyr! då kan du bevisa att jag har fel! :) (fast jag vet ju att du kan iof....)
Du är bäst min söööta lilla syster och jag har alltid tyckt så och kommer alltid tycka! jag älskar dig över allt annat på jorden!! <3 Skulle gärna va så bra som du!